تفاوت روانشناس، متخصص روانپزشك و متخصص مغز و اعصاب چيست؟

به گفته كودك كلينيك متخصص مغز و اعصاب (نورولوژيستي) كه دوره هاي تكميلي تشخيص و درمان سردرد را گذرانده و تبحر كافي در درمان انواع سردرد را دارد فوق تخصص سردرد گفته مي شود.

از آنجاييكه سردرد يكي از شايعترين علامتهايي است كه بيمار را نزد پزشك مي كشاند معمولا ابتدا فرد توسط پزشكان عمومي وداخلي ويزيت مي شود. در صورتيكه نياز به برسي هاي تشخيصي و درمان تخصصي تر باشد بيماربايد به متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص سردرد مراجعه كند.

پزشك متخصص سردرد در فوق تخصصي سردرد، جديدترين، به روز ترين و بهترين روشهاي درمان سردرد را به صورت تخصصي به بيماران مبتلا به انواع سردرد ارائه مي دهد كه اين كار پس از معاينه دقيق نورولوژيك و در صورت نياز اقدامات پاراكلينيك صورت مي گيرد.

تفاوت روانشناس، متخصص روانپزشك و متخصص مغز و اعصاب چيست؟

نورولوژيست‌ها (متخصص مغز و اعصاب)،‌ روانپزشكان و روانشناسان اگرچه حوزه كاري مشخصي دارند و تخصص‌هاي جداگانه‌اي مي‌گيرند، از سوي بسياري از مراجعان و بيماران ممكن است با يكديگر اشتباه گرفته شوند. اينكه كي بايد به متخصص مغز و اعصاب مراجعه كرد، كي به روانپزشك و كي به روانشناس، ممكن است سوال بسياري از مردم باشد.

اگر اين سوال، سوال شما هم باشد، بايد بدانيد كه اصولا روانشناس فردي است كه دوره عمومي پزشكي را نگذرانده است و با گرفتن مدرك ليسانس، فوق‌ليسانس و دكترا در رشته روانشناسي، روانشناس شده است و مي‌تواند با ارائه راهكار‌هاي مختلف (بدون تجويز دارو) به مراجعانش كمك كند اما روانپزشك، پزشك متخصصي است كه دوره عمومي پزشكي را طي كرده و پس از آن در رشته اعصاب و روان تخصص گرفته است.

متخصص مغز و اعصاب (دكتر بيتا جبلي) يا نورولوژيست هم پزشك متخصصي است كه پس از طي كردن دوره پزشكي عمومي، تخصصش را در رشته مغز و اعصاب (نورولوژي) گرفته تا بتواند بيماري‌هايي مانند تشنج، ام‌اس، ميگرن و سردرد‌هاي مختلف، فلج، سكته مغزي و كمردرد‌هاي مزمن و بيماري‌هايي از اين قبيل را تشخيص دهد و درمان كند.

روانپزشك نيز مي‌تواند در درمان اضطراب‌ها، افسردگي‌ها و ساير مشكلات اعصاب و روان به مراجعانش كمك كند و به آنها دارو بدهد اما روانشناس نمي‌تواند دارو تجويز كند و معمولا روان‌درماني مي‌كند.

ضمنا اين نكته را هم بايد يادآور شوم كه جراح مغز و اعصاب هم مي‌تواند جراحي‌هايي مانند برداشتن انواع تومور‌ها يا ديسك كمر را انجام دهد بنابراين هيچ شباهتي بين رشته‌هاي روانشناسي، روانپزشكي و تخصص مغز و اعصاب وجود ندارد.

چه موقع براي سردرد به متخصص مغز و اعصاب مراجعه كنيم؟

  • سردرد آنقدر شديد باشد كه با فعاليتهاي روزانه تان تداخل كند و شما را از كار، مدرسه و زندگي روزمره بازدارد.
  • وقتي مجبوريد بيشتر روزها از آسپرين، بروفن، استامينوفن يا ساير دارو هاي مسكن سردرد مسكن استفاده كنيد.
  • وقتي حس مي كنيد سرتان رو به بدتر شدن است.
  • وقتي از اينكه داروي زيادي براي تسكين سردرد مصرف مي كنيد نگران هستيد.
  • اگر براي درمان سردرد مجبور به مراجعه به اورژانس شده ايد.
  • اگر بيش تر از 15 روز در طي ماه گذشته سردرد داشته ايد.
  • وقتي سردردتان براي اولين بار بالاي 50 سالگي شروع شود.
  • اگر سردرد شروع ناگهاني و انفجاري داشته باشد و نه تدريجي

اگر سردردتان با هر يك از علائم زير باشد:

الف) تب

ب) تهوع و استفراغ بخصوص استفراغ هاي صبحگاهي

ج) گيجي و منگي

د) درد و سفتي گردن

ه) هرگونه كاهش سطح هوشياري

و) اختلال بينايي و تاري ديد

ز) هرگونه نشانه هاي فوكال نورولوژيك مثل ضعف يك قسمت بدن و صورت

نحوه ارزيابي و تشخيص متخصص نورولوژيست چگونه است؟

قدم اول، گرفتن شرح حال دقيق از بيمار:

اينكه علائم از چه تاريخي، با چه شدتي شروع شده است؟ ابتدا كدام قسمت را درگير كرده است ؟ سير بيماري فرد چطور بوده است؟

بنابراين در مراجعه به متخصص نورولوژي لازم است تمامي اطلاعات دقيق ارائه شود كه پزشك در تشخيص گمراه نشده و روند درمان سريع تر پيش رود.

نحوه معاينات متخصص مغز و اعصاب (نورولوژيست)

معاينات نورولوژي با توجه به شكايت اصلي بيمار شامل: معاينات سرو گردن و ته چشم بيمار، معاينه اندام ها، رفلكس ها، وضعيت تعادل، معاينه اعصاب دوازده گانه، معاينه حس لمس، موقعيت و… مي‌باشد.

سپس با توجه به اطلاعات به دست آمده به تناسب تشخيص هاي احتمالي درموارد مورد نياز پزشك از ابزارهاي پاراكلينكي براي تشخيص بهتر استفاده مي‌كند.

چه كساني در ايمو شماره من را دارند

چه كساني در ايمو شماره من را دارند

x10_655h.png

imo يك سرويس نرم افزار تماس صوتي / تصويري و پيام فوري رايگان است. [1] [2] اين امكان ارسال موسيقي ، فيلم ، PDF و ساير پرونده ها را همراه با برچسب هاي مختلف مختلف فراهم مي كند. چه كساني در ايمو شماره من را دارند  [3] [4] از تماس هاي ويديويي و صوتي گروهي رمزگذاري شده با حداكثر 20 شركت كننده پشتيباني مي كند. [5] [6] به گفته توسعه دهنده آن ، اين سرويس بيش از 200 ميليون كاربر دارد [1] و بيش از 50 ميليون پيام در روز از طريق آن ارسال مي شود. [2]

اين محصول به عنوان يك برنامه تحت وب در سال 2005 براي دسترسي به چندين سيستم عامل گپ ، [7] از جمله Facebook Messenger ، Google Talk ، Yahoo! پيام رسان و چت اسكايپ. [8] توسط PageBites ساخته شده است و براي تأييد حساب كاربران به شماره تلفن شخص احتياج دارد. [9] در مارس 2014 ، پشتيباني از همه شبكه هاي پيام شخص ثالث پايان يافت. [10] در ژانويه 2018 ، برنامه به 500 ميليون نصب رسيد. [11]

فهميدن اينكه چه كسي شماره ما را در ايمو دارد كار زياد سخت نيست كافيه مسير زير را طي كنيد:

  • ابتدا برنامه ايمو را دانلود و نصب كنيد.
  • سپس از سربرگ EXPLORE به بخش Add Friend و سپس people who added me مراجعه كنيد.
  • در اين بخش مي‌توانيد مشاهده كنيد چه افرادي شماره شما را در ايمو دارند.

منبع: يك سوال اولين شبكه اجتماعي سوال و جواب ايران

چرا وقتي دستيار Google مي تواند اين كار را براي شما انجام دهد ، تماس برقرار كنيد؟

چرا وقتي دستيار Google مي تواند اين كار را براي شما انجام دهد ، تماس برقرار كنيد؟

گوگل Hold for Me را راه اندازي كرد ، يك برنامه تلفن همراه با استفاده از دستيار Google داخلي Android براي از بين بردن زمان انتظار خسته كننده هنگام اتصال تماس مشتري با نماينده بازرگاني. ويژگي كاملاً جديد در دستگاه هاي Pixel 5 و Pixel 4a در سراسر ايالات متحده در دسترس خواهد بود.

هنگامي كه سعي مي كنيد با يك مدير مراقبت از مشتري ارتباط برقرار كنند ، مردم هر چند وقت يك بار بايد مراقب باشند؟ جاي تعجب ندارد كه پاسخ مبهم اين سوال "بسيار زياد" است. براي گوگل نيست. اين شركت فهميد كه فقط در هفته گذشته ، آمريكايي ها بيش از 10 ميليون ساعت را در انتظار انتظار يك نماينده تجاري براي پاسخ به تماس صرف كرده اند. زمان انتظار طولاني مدت همراه با موسيقي دلخراش براي بسياري از افراد دليل نااميدي شده است. بيشتر نه!

دستيار گوگل

گوگل با يك ويژگي كه زندگي مشترياني كه به دنبال پشتيباني سريع هستند را كمي قابل تحمل تر مي كند. اين شركت با راه اندازي Pixel 5 جديد و Pixel 4a (5G) در US Hold for Me برنامه تلفن جديدي را به نام Hold for Me معرفي كرد كه به كاربر اجازه مي دهد فعاليت هاي معمول خود را در حالي كه برنامه اختصاصي تلفن Android است ، به كاربر ادامه دهد. در «دستيار Google» منتظر بمانيد تا كسي در آن طرف تماس پاسخ دهد. Google توضيح مي دهد: "اكنون ، وقتي با يك شماره تلفن رايگان تماس مي گيريد و مشاغلي شما را در حالت تعليق قرار مي دهد ، دستيار Google مي تواند منتظر شما بماند." پس از مدت زمان قابل توجهي تأخير ، هنگامي كه نماينده كسب و كار پاسخ مي دهد ، برنامه با صدا / لرزش و اعلان روي صفحه تلفن به كاربر اطلاع مي دهد.

ويژگي كاربردي گوگل

گوگل ويژگي كمي كاربردي را نشان داد كه از نظر ما مورد توجه كاربران قرار خواهد گرفت. Hold for Me آخرين تلاش غول فناوري Mountain View است و مي تواند تجربه كاربر را در Android كاهش دهد. از جمله بروزرساني هاي قبلي مي توان به Call Screen (معرفي شده در دسامبر سال گذشته) و Call Verified (معرفي شده در سپتامبر 2020) اشاره كرد.

اين برنامه براساس فناوري Duplex Google ساخته شده است كه براي سهولت در تعاملات انسان و ماشين ايجاد شده است. با Duplex ، برنامه مي تواند بين صداي ماشين / صداي ضبط شده و صداي انسان تفاوت ايجاد كند. Google اظهار داشت ، "پس از شناسايي نماينده ، Google Assistant به شما اطلاع مي دهد كه شخصي آماده صحبت است و از نماينده مي خواهد كه براي بازگشت لحظه اي تماس بگيريد. همچنين از درك زبان طبيعي استفاده مي كند تا به كاربر اجازه دهد وضعيت تماس را در زمان واقعي بداند.

v9_qpyj.jpg

خدمات تخصصي

يكي ديگر از خدمات تخصصي كه مي توان از آن استفاده كرد، سرويس تلفن اينترنتي ويپ است. تكلنوژي ويپ (VOIP) و يا صوت بر پايه پروتكل IP امكان استفاده از شبكه هاي كامپيوتري و اينترنت را به عنوان بستر مخابراتي جهت برقراري مكالمات تلفني فراهم مي نمايد. سيستم هاي تلفني ويپ (VOIP) از فنآوري ديجيتال استفاده مي‌نمايد و در مقابل خطوط تلفن سنتي يك ارتباط آنالوگ محسوب ميشد. پيشرفت شگفت انگيز فناوري در تلفن‌هاي مبتني بر شبكه با حذف مرزهاي سنتي، دنياي جديدي از ارتباطات را براي مديران هوشمند سازمانها به ارمغان آورده است. به عنوان مثال براي شركت ها سازمانها و موسساتي كه داراي بيش از يك شعبه هستند ، نصب و راه اندازي ويپ امكان برقراري ارتباط بين شعب را ميسر ميكند كه هر كدام از اين شعب نيز ميتوانند برخوردار از يك سيستم مستقل تلفني عادي يا بر بستر IP باشند. با استفاده از تكنلوژيVOIP ديگر فرقي بين پرسنل شعب با پرسنل دفتر مركزي شركت از لحاظ تماس گيرندگان نيست چراكه همه پرسنل در يك شبكه تلفني پاسخگوي تماس گيرندگان خواهند بود.

نصب و راه اندازي تلفن ويپ

 شركت پيشگام رايانه زمان با تجربه‌اي ?? ساله در ارائه‌ خدمات نصب و راه اندازي ويپ جزء اولين شركت هاي ارائه دهنده خدمات ويپ در سطح كشور ميباشد كه با بهره ‌گيري از كادري متخصص و پيشرو در تكنولوژي‌هاي روز دنيا،امكان ارائه‌ راه ‌حل‌هاي متنوع در زمينه‌ انتقال صوت و تصوير بر روي بستر شبكه و همچنين سيستم‌هاي ارتباطات يكپارچه را فراهم نموده است.

 

مقايسه دوربين آنالوگ و شبكه

مقايسه دوربين آنالوگ و شبكه

 

(مقاله تخصصي با موضوع تفاوت سيستم انالوگ و شبكه)
دوربين هاي مداربسته انالوگ و شبكه داراي تفاوت هاي ريشه اي هستند. اين به اين معناست كه تمامي تجهيزات مورد استفاده در اين دو سيستم با هم متفاوت است. پس انتخاب درست اين سيستم ها در ابتدا بسيار ضروري است چرا كه در صورت نياز به تغيير سيستم شما مجبور خواهيد بود تمام تجهيزات نصب شده موجود را از رده خارج كنيد.

  • سيستم مداربسته آنالوگ: نسل قديمي از دوربين هاي مداربسته است كه به علت سادگي و كم هزينه بودن همچنان بسيار محبوب مي باشد. بيشتر سيستم هاي مداربسته نصب شده در مكانهاي كوچك از اين نوع هستند. دوربين هاي مداربسته انالوگ عموما داراي كيفيت تصوير ضعيفي هستند و براي كاربري هاي بسيار اوليه مناسب هستند.


اين لينك شامل يك عكس نمونه از تصوير يك دوربين مدار بسته انالوگ با بالاترين كيفيت قابل دسترسي (700تيوي لاين) است.

  • سيستم مداربسته شبكه: نسل جديد از دوربين هاي مداربسته است. اين سيستم رفته رفته در حال جايگزين شدن به جاي سيستم مداربسته انالوگ است. دوربين هاي مداربسته شبكه از كيفيت و قابليت هاي به مراتب بالاتري نسبت به سيستم انالوگ برخوردارند.

اين لينك شامل يك عكس نمونه از تصوير يك دوربين مداربسته شبكه با كيفيت متوسط (3مگا پيكسل) است.

كدام را انتخاب كنم؟

انتخاب بين سيستم انالوگ و شبكه عملا بحث محدوديت هاي مالي است. در صورتي كه امكان پرداخت هزينه هاي سيستم شبكه را داشتيد حتما از اين سيستم استفاده كنيد اما اگر اين هزينه ها براي شما زياد بود و نياز به يك سيستم ساده و اوليه داشتيد دوربين هاي انالوگ را انتخاب كنيد.

  1. چرا خريد رك‌شبكه يك ضرورت و نه يك انتخاب است؟
  2. دوربين حرارتي بولت هايك ويژن ، جايزه محصول نوآورانه را گرفت !
  3. دوربين عكاسي مي‌تواند جاي دوربين فيلمبرداري را بگيرد؟
  4. دوربين مكانيكي يا دوربين الكترونيكي؟ كدام‌يك بهتر است؟
  5. با دوربين پلاك‌خوان هايك‌ويژن، پلاك خودروهاي متخلف را ثبت كنيد
  6. خريد دوربين داهوا با گارانتي و قيمت مناسب
  7. افزايش اثربخشي دوربين هاي حرارتي هايك ويژن
  8. بازارهاي جديد دوربين مداربسته هوشمند در سال 1400
  9. تجهيزات حفاظت پيراموني در مدارس
  10. نكاتي براي خريد سيستم اعلام سرقت
  11. دوربين مداربسته خورشيدي
  12. حفاظت سايبري در دوربين هاي مداربسته
  13. نكات حفاظت سايبري در زمان دوركاري
  14. Surveon NVR2104 ركوردر جديدي با 240 هاردديسك
  15. AS6212RD در كلاس NVR هاي حرفه اي براي مديريت 25 دوربين مداربسته تحت شبكه
  16. شركت Genetec پشتيباني از محصولات Hikvision را لغو كرد.
  17. شارپ در صنعت امنيتي : INTELLOS A-UGV ربات هوشمند ژاپني آمريكايي
  18. پهناي باند ورودي و خروجي در دستگاه هاي NVR هايك ويژن چگونه است؟
  19. شرايط تعمير و نگه داري دوربين هايك ويژن

تشخيص پلاك خودرو در دوربين هاي هايلوك

 

آيا من در ماتريكس زندگي ميكنم

آيا من در ماتريكس  زندگي ميكنم

x4_x655.jpg

 

چندنفرتون تا به الان فيلم ماتريكس رو ديده؟ اگه بهتون ميگفتن محتواي اين فيلم واقعيه چيكار ميكردين يا چجوري زندگي  ميكردين. توي دنياي امروز اگه به هرفردي گفته بشه توي يه ماتريكس گير كرده مطمئنن خيلي جا ميخوره و به هيچ عنوان و با هيچ دليلي اين مورد رو قبول نميكنه اما اجازه بدين ابتدا با توضيح ماتريكس در خدمت شما باشيم

 

ماتريكس به معناي نديدن واقعيت و فاصله از حقيقت واقعي و قبول آن چيزهاييست كه بهمون گفتن واقعيه. بدون اينكه واقعيت زندگي  شما باشن. همچنين اونا رو بدون هيچ تفكري بعنوان حقيقت قبول كردين و نسبت بهش تعصب بيش از اندازه دارين و حتي اين مورد باعث ايجاد بيماري در تن و جسم شما خواهد شد و سلامتي تون رو به خطر ميندازه.

 

يكي از بدترين ماتريكس هايي كه الان هرروز داره بيشتر و بيشتر ميشه، ماتريكس قانون جذبه كه روزانه داره توسط اساتيد جذب بيشتر و بيشتر ميشه و خواسته يا ناخواسته دارن ما رو توي ماتريكس ها و توهم هايي قرار ميدن كه هم قانون جذب و دركش و عملكردش رو برامون سخت كردن و هم باعث شدن فقط به خودشون وابسته بشيم. اونم بصورتي كه حتي در برخي موارد آن ها را بعنوان رب و خداي خود قبول دارند

 

براي خروج شما از ماتريكس ها و گرفتن نتايج بهتر و آسانتر فقط كافيه توي مسير خواسته خودتون حركت كنيد و به نحو احسنت از قدرت باورها و فركانس ها بهره ببريد  و بمعناي واقعي كلمه رهايي و آرامش رو تجربه كنيد

 

يكي از بهترين اتفاقات و تصميماتي كه گروه تحقيقاتي ليمبيكسا براي شما در نظر گرفت و تاكنون  منجر به نتيجه گرفتن هزاران نفر شده، ايجاد فايل هاي فركانسيك هستش كه تاكنون بيشتر از 100هزار فروش موفق داشته و بهتون توصيه ميكنم براي تجربه هاي شيرين خروج از ماتريكس و باز شدن چشم هاتون از فايل فركانسيك منطبق با خواسته خود استفاده كنيد

 

 

پلكسي شفاف | قيمت پلكسي شفاف در سايت آقاي پلكسي

پلكسي شفاف | قيمت پلكسي شفاف در سايت آقاي پلكسي

به نقل از سايت كرنل (blogs.cornell.edu) ، امروزه از مصالح نوين براي ساخت سازه­ها استفاده مي­شود، يكي از همين مصالح پلكسي شفاف يا طلق شفاف است. جنس اين اوراق از اكريليك است. اندازه­هاي استانداري كه كارخانه­ها براي طلق پلكسي شفاف در نظر گرفته­اند 122*183 سانتي­متر است كه به عنوان ورق كامل شناخته مي شوند.

 

براي خريد پلكسي شفاف و يا اطلاع از آخرين قيمت پلكسي گلاس شفاف با شماره 36612145 021 تماس بگيريد.

 

b3_eekc.jpg

 

در هر دو طرف پلكسي يك لايه نايلوني يا كاغذي كشيده شده است تا از خراش برداشتن ورق پلكسي گلاس و يا بروز خط و خش جلوگيري شود. از آن جايي كه طلق­هاي شفاف پلكسي وزن كمي دارند، به وفور از آن ها استفاده مي شود.

حتي نسبت به شيشه از استحكام بيشتري برخوردار هستند و در برابر ضربه مقاومت بسيار خوبي از خود نشان مي دهند. چنان چه  پلكسي گلاس شفاف بشكند خطري افراد را تهديد نمي كند، اين مورد راجع به شيشه برعكس است.

 

قيمت پلكسي شفاف ارزان

اين اوراق ضريب انتقال گرماي كمتري در مقايسه با شيشه دارند. با وجود آن كه عايق حرارتي 100 درصدي نيستند ولي تفاوت اصلي آن ها در ميزان عبور گرما از خودشان است. قيمت پلكسي شفاف به علت متريال به كار رفته در آن­ها قيمت بسيار پاييني نسبت به شيشه دارند.

 

معرفي  پلكسي دوغي و شفاف

نوع ديگري از ورق هاي پلكسي، ورق پلكسي دوغي است كه در كنار پلكسي شفاف گزينه عالي است. اين اوراق در برابر گرما و اشعه خطرآفرين UV استقامت خوبي از خود نشان مي دهند. وزن بسيار پايين همراه با چگالي كم آن ها جزء مزاياي بي نظير آن ها محسوب مي شود.

كاربرد پلكسي گلاس شفاف رنگي

در پلكسي شفاف رنگي به دليل متريال خاصي كه استفاده شده رنگبندي كمتري دارد. ورق هاي پلكسي بر خلاف طلق كريستال از گستره رنگ هاي بيشتري برخوردارند. رنگ هاي ورق پلكسي رفته رفته كم رنگ مي­شود ولي طلق پلكسي از رنگبندي پايداري بهره­مند هستند.

ورق هاي پلكسي گلاس در رنگ هاي استاندارد توليد شده و به بازار ارائه مي­شود. همين اوراق با رنگبندي محدود كيفيت بالاتري نسبت به ورق­هاي پلكسي دارند و پيشنهاد مي­شود از همين ورق­ها استفاده شود.

اين نوع طلق ها در انواع مختلفي توليد مي شود كه هر يك از كاربران مي توانند هر كدام از آن ها را با توجه به نيازشان تهيه كنند:

  • پلكسي شفاف
  • پلكسي رنگي
  • پلكسي مات
  • پلكسي گلاس شفاف طرح دار

پلكسي شفاف مشجر يا مات

حتي پلكسي شفاف نيز داراي رنگ­بندي و طرح هاي خاصي است. البته اين نوع طلق بدون رنگ و شفاف نيز توليد مي­شود. اين نوع ورق­ها به عنوان مصالح نوين جهت به اتمام رساندن انواع سازه­ها كاربرد دارد.

در وسايل تزييني نيز به وفور از پلكسي گلاس شفاف استفاده مي­شود. كيفيت توليد اين ورق ها بي نظير بوده و تا ساليان زياد قابليت كاربرد دارند. اين نوع از اوراق در كشور ايران و با دستگاه هاي ايراني توليد مي شود.

طلق كريستال اف اي تي جايگزين پلكسي شفاف

نوعي از طلق كريستال كه مي توان از آن ها به عنوان كاور وسايل برقي و يا كاور مبل استفاده كرد، طلق كريستال اف آي تي است. شيوه هاي متفاوتي براي برش اين نوع طلق ها ابداع شده، نام وسيله اي كه با آن برش مي دهند كاتر ويژه برش اين نوع طلق هاي كريستال است.

طلق كاور مبل

طلق هاي كريستالي كه مخصوص كاور مبل توليد مي شوند بسيار منعطف بوده و كيفيت قابل توجهي دارند. اين نوع از طلق ها با محيط زيست سازگاري داشته و حتي هيچ گونه حساسيتي براي كودكان در پي نخواهد داشت.

كشش و انعطاف پذيري اين نوع طلق باعث مي شود تا بتوان آن را به راحتي با كمك چرخ خياطي دوخت. حتي در زمستان مي توان اين نوع طلق ها را به عنوان روكش استفاده نمود.

پلكسي گلاس شفاف و منعطف در برابر اشعه هاي مضر خورشيد مقاوم است. از جمله كاربردهاي اين نوع طلق مي­توان به موارد زير اشاره كرد:

  • استخر پرورش ماهي
  • مناسب براي نگهداري برودت و رطوبت در سردخانه­ها
  • به عنوان روكش ميز
  • پيراهن مبل و كاور مبل
  • روكش لوازم منزل به شكل دوخته شده
  • در ورودي مغازه ها، سالن ها و فروشگاه ها براي پيشگيري از خارج شدن حرارت
  • چادر دوزي براي آلاچيق، رستوران، كافه ها و تختهاي سنتي و باغ­ها
  • افزايش سطح بقاي ميوه ها در سردخانه ها
  • و غيره

مركز فروش پلكسي شفاف شيشه اي در تهران

پلكسي شفاف شيشه اي تهديد جاني براي كاربران ندارند اين در حالي است كه شيشه خطرات بسيار زيادي را كاربران دارد. به ويژه كودكان در برابر اين نوع خطرات مصون نيستند.

در ضخامت هاي گوناگوني ورق اكريليك شفاف توليد مي­شوند تا بتوانند نيازهاي متفاوت هر يك از كاربران را برطرف كنند.

پيش از خريد ورق پلكسي شفاف دقت كنيد كه به كدام يك از انواع آن نياز خواهيد داشت و بعد از نيازسنجي اقدام به خريد پلكسي گلاس شفاف خود كنيد.

در كلانشهر تهران مراكز متعددي جهت فروش طلق­هاي شيشه­اي است اما براي خريد ورق پلكسي گلاس شفاف شيشه اي باكيفيت بايستي به مراكز معتبر مراجعه كنيد.

بازار پلكسي شفاف تهران

يكي از كاربردهاي ورق پلكسي شفاف استفاده از آن در استند روميزي است. اين استندها كاربرد فراواني دارند به خصوص در ادارات، سازمان­ها، شركت ها و غيره استفاده مي شوند.

 هم چنين مي توان از اين اوراق در ساخت انواع باكس كمك گرفت. اين نوع جعبه هاي شيشه اي در آرايشگاه­ها، موزه­ها و نمايشگاه­ها و نهايتا به عنوان باكس­هاي گل استفاده مي شوند.

همان گونه كه اطلاع داريد پلكسي گلس شفاف به صورت عمده در بازارهاي تهران به فروش مي­رسد. كساني كه تمايل دارند از اين نوع طلق ها استفاده كنند بايستي به بازار تهران مراجعه كنند.

طلق پلاستيكي پلكسي شفاف

استقامت شيميايي طلق پلكسي شفاف بسيار زياد است و از آن در طراحي داخلي انواع سازه ها استفاده مي­شود. اين طلق ها در برابر شرايط جوي گوناگون مقاومت بالايي از خود نشان مي­دهند.

جنس ورق پلكسي شفاف از ورق هاي پلاستيكي است. علت انعطاف بالاي اين نوع ورق­ها استفاده از همين ورق هاي پلاستيكي است.

فروش طلق پلكسي گلاس شفاف

 

خصوصيات بارز طلق هاي پلكسي گلاس شفاف موجب شده تا از آن در بخش هاي ساختماني و حتي در صنايع گوناگون استفاده شود. از جمله مزيت هاي اين طلق ها عبارت هستند از:

  • مقاومت بسيار بالا
  • وزن پايين
  • فرم دهي به صورت هاي مختلف
  • استقامت در برابر مواد شيميايي مختلف

اين اوراق با قابليت­هاي ارزنده توانسته­اند جايگزين مناسبي براي فلزات گوناگون باشند. كاربرد و قيمت ورق پلكسي شفاف به حدي است كه جزو كالاهاي پرمصرف در سطح جهان معرفي شده است.

پيشنهاد مي كنم براي خريد پلكسي شفاف يا اطلاع از آخرين قيمت پلكسي گلاس شفاف به سايت آقاي پلكسي (mrplexi.ir) مراجعه و از قيمت فروش ورق پلكسي شفاف مطلع شويد.

براي مشاهده اصل مقاله اينجا كليك كنيد.

پلكسي شفاف | قيمت پلكسي شفاف در سايت آقاي پلكسي

پلكسي شفاف | قيمت پلكسي شفاف در سايت آقاي پلكسي

به نقل از سايت كرنل (blogs.cornell.edu) ، امروزه از مصالح نوين براي ساخت سازه­ها استفاده مي­شود، يكي از همين مصالح پلكسي شفاف يا طلق شفاف است. جنس اين اوراق از اكريليك است. اندازه­هاي استانداري كه كارخانه­ها براي طلق پلكسي شفاف در نظر گرفته­اند 122*183 سانتي­متر است كه به عنوان ورق كامل شناخته مي شوند.

 

براي خريد پلكسي شفاف و يا اطلاع از آخرين قيمت پلكسي گلاس شفاف با شماره 36612145 021 تماس بگيريد.

 

b3_eekc.jpg

 

در هر دو طرف پلكسي يك لايه نايلوني يا كاغذي كشيده شده است تا از خراش برداشتن ورق پلكسي گلاس و يا بروز خط و خش جلوگيري شود. از آن جايي كه طلق­هاي شفاف پلكسي وزن كمي دارند، به وفور از آن ها استفاده مي شود.

حتي نسبت به شيشه از استحكام بيشتري برخوردار هستند و در برابر ضربه مقاومت بسيار خوبي از خود نشان مي دهند. چنان چه  پلكسي گلاس شفاف بشكند خطري افراد را تهديد نمي كند، اين مورد راجع به شيشه برعكس است.

 

قيمت پلكسي شفاف ارزان

اين اوراق ضريب انتقال گرماي كمتري در مقايسه با شيشه دارند. با وجود آن كه عايق حرارتي 100 درصدي نيستند ولي تفاوت اصلي آن ها در ميزان عبور گرما از خودشان است. قيمت پلكسي شفاف به علت متريال به كار رفته در آن­ها قيمت بسيار پاييني نسبت به شيشه دارند.

 

معرفي  پلكسي دوغي و شفاف

نوع ديگري از ورق هاي پلكسي، ورق پلكسي دوغي است كه در كنار پلكسي شفاف گزينه عالي است. اين اوراق در برابر گرما و اشعه خطرآفرين UV استقامت خوبي از خود نشان مي دهند. وزن بسيار پايين همراه با چگالي كم آن ها جزء مزاياي بي نظير آن ها محسوب مي شود.

كاربرد پلكسي گلاس شفاف رنگي

در پلكسي شفاف رنگي به دليل متريال خاصي كه استفاده شده رنگبندي كمتري دارد. ورق هاي پلكسي بر خلاف طلق كريستال از گستره رنگ هاي بيشتري برخوردارند. رنگ هاي ورق پلكسي رفته رفته كم رنگ مي­شود ولي طلق پلكسي از رنگبندي پايداري بهره­مند هستند.

ورق هاي پلكسي گلاس در رنگ هاي استاندارد توليد شده و به بازار ارائه مي­شود. همين اوراق با رنگبندي محدود كيفيت بالاتري نسبت به ورق­هاي پلكسي دارند و پيشنهاد مي­شود از همين ورق­ها استفاده شود.

اين نوع طلق ها در انواع مختلفي توليد مي شود كه هر يك از كاربران مي توانند هر كدام از آن ها را با توجه به نيازشان تهيه كنند:

  • پلكسي شفاف
  • پلكسي رنگي
  • پلكسي مات
  • پلكسي گلاس شفاف طرح دار

پلكسي شفاف مشجر يا مات

حتي پلكسي شفاف نيز داراي رنگ­بندي و طرح هاي خاصي است. البته اين نوع طلق بدون رنگ و شفاف نيز توليد مي­شود. اين نوع ورق­ها به عنوان مصالح نوين جهت به اتمام رساندن انواع سازه­ها كاربرد دارد.

در وسايل تزييني نيز به وفور از پلكسي گلاس شفاف استفاده مي­شود. كيفيت توليد اين ورق ها بي نظير بوده و تا ساليان زياد قابليت كاربرد دارند. اين نوع از اوراق در كشور ايران و با دستگاه هاي ايراني توليد مي شود.

طلق كريستال اف اي تي جايگزين پلكسي شفاف

نوعي از طلق كريستال كه مي توان از آن ها به عنوان كاور وسايل برقي و يا كاور مبل استفاده كرد، طلق كريستال اف آي تي است. شيوه هاي متفاوتي براي برش اين نوع طلق ها ابداع شده، نام وسيله اي كه با آن برش مي دهند كاتر ويژه برش اين نوع طلق هاي كريستال است.

طلق كاور مبل

طلق هاي كريستالي كه مخصوص كاور مبل توليد مي شوند بسيار منعطف بوده و كيفيت قابل توجهي دارند. اين نوع از طلق ها با محيط زيست سازگاري داشته و حتي هيچ گونه حساسيتي براي كودكان در پي نخواهد داشت.

كشش و انعطاف پذيري اين نوع طلق باعث مي شود تا بتوان آن را به راحتي با كمك چرخ خياطي دوخت. حتي در زمستان مي توان اين نوع طلق ها را به عنوان روكش استفاده نمود.

پلكسي گلاس شفاف و منعطف در برابر اشعه هاي مضر خورشيد مقاوم است. از جمله كاربردهاي اين نوع طلق مي­توان به موارد زير اشاره كرد:

  • استخر پرورش ماهي
  • مناسب براي نگهداري برودت و رطوبت در سردخانه­ها
  • به عنوان روكش ميز
  • پيراهن مبل و كاور مبل
  • روكش لوازم منزل به شكل دوخته شده
  • در ورودي مغازه ها، سالن ها و فروشگاه ها براي پيشگيري از خارج شدن حرارت
  • چادر دوزي براي آلاچيق، رستوران، كافه ها و تختهاي سنتي و باغ­ها
  • افزايش سطح بقاي ميوه ها در سردخانه ها
  • و غيره

مركز فروش پلكسي شفاف شيشه اي در تهران

پلكسي شفاف شيشه اي تهديد جاني براي كاربران ندارند اين در حالي است كه شيشه خطرات بسيار زيادي را كاربران دارد. به ويژه كودكان در برابر اين نوع خطرات مصون نيستند.

در ضخامت هاي گوناگوني ورق اكريليك شفاف توليد مي­شوند تا بتوانند نيازهاي متفاوت هر يك از كاربران را برطرف كنند.

پيش از خريد ورق پلكسي شفاف دقت كنيد كه به كدام يك از انواع آن نياز خواهيد داشت و بعد از نيازسنجي اقدام به خريد پلكسي گلاس شفاف خود كنيد.

در كلانشهر تهران مراكز متعددي جهت فروش طلق­هاي شيشه­اي است اما براي خريد ورق پلكسي گلاس شفاف شيشه اي باكيفيت بايستي به مراكز معتبر مراجعه كنيد.

بازار پلكسي شفاف تهران

يكي از كاربردهاي ورق پلكسي شفاف استفاده از آن در استند روميزي است. اين استندها كاربرد فراواني دارند به خصوص در ادارات، سازمان­ها، شركت ها و غيره استفاده مي شوند.

 هم چنين مي توان از اين اوراق در ساخت انواع باكس كمك گرفت. اين نوع جعبه هاي شيشه اي در آرايشگاه­ها، موزه­ها و نمايشگاه­ها و نهايتا به عنوان باكس­هاي گل استفاده مي شوند.

همان گونه كه اطلاع داريد پلكسي گلس شفاف به صورت عمده در بازارهاي تهران به فروش مي­رسد. كساني كه تمايل دارند از اين نوع طلق ها استفاده كنند بايستي به بازار تهران مراجعه كنند.

طلق پلاستيكي پلكسي شفاف

استقامت شيميايي طلق پلكسي شفاف بسيار زياد است و از آن در طراحي داخلي انواع سازه ها استفاده مي­شود. اين طلق ها در برابر شرايط جوي گوناگون مقاومت بالايي از خود نشان مي­دهند.

جنس ورق پلكسي شفاف از ورق هاي پلاستيكي است. علت انعطاف بالاي اين نوع ورق­ها استفاده از همين ورق هاي پلاستيكي است.

فروش طلق پلكسي گلاس شفاف

 

خصوصيات بارز طلق هاي پلكسي گلاس شفاف موجب شده تا از آن در بخش هاي ساختماني و حتي در صنايع گوناگون استفاده شود. از جمله مزيت هاي اين طلق ها عبارت هستند از:

  • مقاومت بسيار بالا
  • وزن پايين
  • فرم دهي به صورت هاي مختلف
  • استقامت در برابر مواد شيميايي مختلف

اين اوراق با قابليت­هاي ارزنده توانسته­اند جايگزين مناسبي براي فلزات گوناگون باشند. كاربرد و قيمت ورق پلكسي شفاف به حدي است كه جزو كالاهاي پرمصرف در سطح جهان معرفي شده است.

پيشنهاد مي كنم براي خريد پلكسي شفاف يا اطلاع از آخرين قيمت پلكسي گلاس شفاف به سايت آقاي پلكسي (mrplexi.ir) مراجعه و از قيمت فروش ورق پلكسي شفاف مطلع شويد.

براي مشاهده اصل مقاله اينجا كليك كنيد.

بيت ريت (Bitrate) در دوربين مداربسته چيست؟

بيت ريت (Bitrate) در دوربين مداربسته چيست؟

 

 

نرخ بيت تعداد بيت هايي است كه در يك شبكه از يك نقطه معين و در يك زمان مشخص، كه معمولا يك ثانيه است منتقل مي شوند. نرخ بيت معمولا در واحد هاي اندازه گيري مختلفي بيان مي شود - به عنوان مثال، كيلوبيت يا هزاران بيت در ثانيه (Kbps). بنابراين هنگامي كه در مورد نرخ بيت در يك دوربين مدار بسته صحبت مي كنيم، منظورمان تعداد بيت هاي منتقل شده در هر ثانيه براي تركيبي از جريان هاي ويدئويي و صوتي است. در سيستم هاي دوربين مدار بسته، دو نوع نرخ بيت داريم:

* بيت ريت ثابت (CBR)


رمزگذاري بيتريت ثابت (CBR) كل نرخ بيت را در تمام كليپ ويدئويي دربر مي گيرد ، اما كيفيت تصوير را در اغلب موارد به ويژه براي بخش هاي پيچيده ويدئويي محدود مي كند.

* بيت ريت متغير (VBR)

به طور معمول رمزگذاري بيتريت متغير يا VBR به نحوي است كه تصاوير ايجاد شده كيفيت به مراتب بالاتري در نرخ بيت مشابه خواهند داشت. مزيت اصلي كدينگ VBR اين است كه ميزان نرخ بيت بالاتر را به بخش هاي پيچيده تر فايل هاي رسانه اي و بيت هاي پايين تر را به بخش هاي ساده اختصاص مي دهد.

چرا در نظر گرفتن Bitrate در دوربين مداربسته اهميت دارد؟


معمولا قسمت قابل توجه براي مشتريان دوربين مداربسته رزولوشن يا كيفيت تصوير دوربين هاست. نرخ بيت هم رابطه مستقيمي با كيفيت تصوير ايجاد شده دارد. به طور كلي، هرچه نرخ بيت بالاتر باشد به معناي كيفيت تصوير بالاتر است همچنين هرچه نرخ بيت بالاتر باشد حجم تصاوير ارسالي نيز بيشتر مي شود، اما از آنجا كه پهناي باند شبكه و ظرفيت ذخيره سازي در دستگاه هاي ضبط NVR و DVR محدود است، بنابر اين متخصصين نرم افزار با استفاده از روش هاي فشرده سازي پيشرفته مانند H.264، H.265 و H.265+ سعي كرده اند حجم تصاوير را بدون كاهش كيفيت، كاهش دهند و در نتيجه نرخ بيت نيز كاهش مي يابد. اما به هر حال در دو تصوير با فشرده سازي يكسان، تصويري كه نرخ بيت بالاتري دارد به احتمال زياد كيفيت بالاتري هم دارد. نرخ بيت در تجهيزات مداربسته تحت شبكه مشخص كننده قدرت آناليز تصاوير در آنهاست. چنانچه خواستار تصاويري با بالاترين درجه كيفيت هستيد بايد از تجهيزاتي استفاده نماييد كه قدرت آناليز تصاوير در آنها بالاست.

نرخ Bitrate چه تاثيري بر تجهيزات مداربسته دارد؟


در سيستم هاي مداربسته نرخ بيت پاييني دارند بايد اين كاستي را توسط يكي از روش هاي زير برطرف سازند:
*
كاهش رزولوشن تصوير: با كاهش رزولوشن تصاوير ميزان نرخ بيت نيز در آنها كاهش يافته و از حجم آنها نيز كم مي گردد در نتيجه نحوه آناليز آنها توسط تجهيزات با نرخ بيت پايين نيز آسان مي شود.
*
كاهش تعداد فريم تصوير: در تصاوير ويدئويي افزايش تعداد فريم هاي تصوير با افزايش نرخ بيت همراه است. پس با كاهش تعداد فريم هاي يك تصوير نرخ بيت نيز كاهش مي يابد.

تجهيزات با Bitrate بالاتر


حال اين سوال پيش مي آيد كه اگر افزايش نرخ بيت منجر به افزايش كيفيت تصاوير مي شود چرا توليد كنندگان تجهيزاتي با Bitrate بالاتر توليد نمي كنند؟ پاسخ اين است افزايش نرخ بيت در تجهيزات مداربسته به معني افزايش قدرت آناليزي دستگاه ها است كه مستلزم استفاده از قطعات سخت افزاري با قدرت پردازش بالاست. و اين امر تاثير زيادي بر هزينه توليد سيستم هاي مداربسته خواهد داشت و مقرون به صرفه نخواهد بود.

 

منابعي براي مطالعه بيشتر:

 

  1. دوربين مداربسته تحت شبكه هايك ويژن
  2. كنترل دسترسي يكپارچه راهكاري بيش از امنيت
  3. حفاظت سايبري در دوربين هاي مداربسته
  4. نكات حفاظت سايبري در زمان دوركاري
  5. شركت Axis كار بر روي نسخه جديد فشرده سازي تصاوير ويدئويي Zipstream را آغاز كرد
  6. كوچكترين دوربين مداربسته تحت شبكه Dome از شركت Vivotek
  7. دوربين هاي سري جديد WiseNet Q از Hanwha به تكنولوژي فشرده سازي H.265 مجهز شدند.
  8. آيا بايد از دوربين هاي 4K در پروژه هاي مدار بسته انتخاب كنيم؟
  9. دوربين شناسايي چهره و نكاتي كه در مورد آن بايد بدانيم ؟
  10. بهبود كنترل ترافيك با استفاده از فناوري هاي جديد و پيشرفته دوربين هاي مدار بسته
  11. تفاوت سري Easy IP 2.0 و سري Easy IP 2.0 Plus در چه مواردي مي باشد ؟

12.ماژول هاي تشخيص چهره و دوربين مدار بسته حرارتي جديد هايك ويژن

13.اخذ گواهينامه ” Common Criteria ” براي هايك ويژن

14.استفاده از دوربين حرارتي هايك ويژن براي جلوگيري از وقوع آتش سوزي

برطرف كردن نويز دوربين مداربسته